Banksy. Despre macelarie


Banksy e misto pentru ca e simplu. Banksy nu face pe artistul neinteles. Operele sale de arta, satirice in marea lor parte, sunt atat de clare incat si un copil poate intelege analogiile. Munca lui Bansky e apreciata pentru ca ne face sa zambim. Sigur, peste toate astea, e misterul in ceea ce priveste identitatea lui si poate ca, intr-un fel, alegerea de-a ramane necunoscut i-a facut pe oameni si mai interesati in ceea ce-l priveste, dar si in ceea ce priveste munca lui. Pentru ca graffiti-ul este catalogat drept vandalism, Banksy spune ca se ascunde pentru ca dezvaluirea identitatii sale ar echivala cu sfarsitul “carierei” sale.

Banksy a facut proiecte comerciale. Coperta de la albumul Blur din 2003, Think Thank. Si cam atat. In rest, refuzul lui de-a lucra cu corporatiile are de-a face cu pozitionarea mesajelor pe care le transmite prin arta sa: anti-consumeriste, anti-globalizare, anti-establishment, anti-corporatiste. In ultimii ani, mai multe branduri l-au contactat ca sa dezvolte campanii de publicitate pentru ei. “Pe cei de la Nike i-am refuzat de patru ori pana acum. La fiecare noua campanie imi trimit un e-mail sa ma intrebe daca vreau sa lucrez impreuna cu ei. N-am facut niciunul dintre job-urile astea. Lista de job-uri pe care le-am refuzat este cu mult mai lunga decat lista cu job-uri pe care le-am facut. E ca si cand as avea un CV inversat, e ciudat”, spunea Banksy.

Citeste tot articolul realizat de Andreea Vasile AICI.

Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>